15 Nisan 2018 Pazar

Kur'anı Ezberde Tutmak İçin Kılınan Namaz

ابن اباس بينا نحن عندانبى صلى الله عليه وسلم جاءه على فقال بابى انت وأمى يفلت هذاالقرآن من صدرى فما أجد أقدر عليه فقال له صلى الله عليه وسلم ياأبا الحسن أفلا أعلمك كلمات ينفعك ألله بهن ويثبت بهن ماتعلمت فى صدرك قال أجل يا رسول الله فعلمنى قال إذا كان ليلة الجمعة فإن استطعت أن تقوم فى ثلاث الليل الآخر فإنها ساعت مشهودة والدعاء فيها مستجاب وقد قال أبو أخى يوسف لبنيه سوف أستغفر لكم ربى يقول حتا تأتى ليلة الجمعة فإن لم تستطع فقم فى وسطها فإن لم تستطع فقم فى أولها فصل أربع ركعات تقرأفى الأولى فاتحة الكتاب ويس ومن الثانيه بفاتحة الكتاب وحم الدخان و فى الثالثة بفاتحة الكتاب والم السجدة وفى الرابعة بفاتحة الكتاب وتبارك المفصل فإذا فرغت من التشهد فاحمد الله وأحسن الثناء على الله وصلى على وأحسن وصلى على ساءر النبيين واستغفر للمومنين والمومنات ولإ خو انك الذين سيقوك بالإيمن ثم قل فى آخر ذلك اللهم ارحمنى تبرك المعاصى أبدا ماأبقيتنى وارحمنى أن أتكلف ما لا يعنينى وارزقنى حسن النظر فيما يرضيك عنى اللهم بديع السموات والأرض زاالجلال والإكرام أم والعزتى التى لا ترام أسألك ياالله يارحمنا بجلالك ونور وجهك أن تلزم  قلبى حفظ كتابك كما علمتنى وارزقنى أن أتلوه على النحو الذى يرضيك عنى آللهم بديع السموات وألأرض ذاالجلال والإكرام والعزة التى لا ترام أسألك ياالله يارحمن أن تنور بكتابك بصرى وأن تطلق به لسانى وأن تفرجبه عن قلبى وأن تشرح به صدرى وأن تستعمل به بدنى فإنه لا يعيننى على الحق غيرك ولا يوتينيه إلا أنت ولا حول ولا قوة إلا بالله العلي العظيم ياأبا الحسن تفعل ذالك ثلاث جمع أو خمسا أو سبعا تجاب بإذن الله والذى بعثنى بالحق ماأخطأ مومنا قط قال ابن عباس فوالله مالبث على إلا خمسا أو سبعا حتى جاء رسول الله صلى الله عليه وسلم فى ذالك المجل فقال يا رسول الله كنت فيما خلالا آحذ إلا أربع آيات أو نحو ها فإذا قرأتهن على نفسى تفلتن منى وإنى أتعلم اليوم أربعين آية أو نحوها فإذا قرأتها على على نفسى فكأنما كتاب الله بين عينى ولقد كنت أسمع الحديث فإذا رددته على نفسى تفلت وأنا أسمع اليوم أحاديث فإذا تحدثت بها لم أخرم منها حرفا فقال صلى الله عليه وسلم عند ذالك مؤمن ورب الكعبة أباالحسن   

   İbn Abbâs (r.a) ’ dan: “Peygamber (s.a.a.) ile otururken Ali gelip şöyle dedi: “Babam anam Sana feda olsun! Kur’ân göğsümden uçup gidiyor. Onu ezberimde tutamıyorum.’ 
 
   Bunun üzerine Peygamber (s.a.a.) ona şöyle buyurdu: “Ey Ebu’lHasan! Allah’ ın sana fayda vereceği ve öğrendiklerini göğsünde (ezberinde) tutmam sağlayacak (dua kelimeleri) öğretmem'i ister misin?’ 
 
   “Evet ey Allah Resülü, öğret! ’ deyince, şöyle buyurdu: “Cuma gecesi olduğu zaman, gecenin son üçte bir kısmında kalkabilirsen ki o, (meleklerin) şahit olduğu zamandır, onda yapılan dualar kabul edilir. Yusuf kardeşimin babası (Ya’küb) oğullarma: “Sizin için Rabbimden mağfiret dileyeceğim, hele Cuma gecesi bir gelsin’ demişti. Sen de kalk, o saatte kalkamazsan ortasında kalk; ortasında kalkamazsan başında kalk ve dört rekât namaz kıl! Birinci rekâtında Fatiha ile Yâsin süresini, ikinci rekâtınında Fatiha ile Duhân, üçüncü rekâtında, Fatiha ile Secde, dördüncü rekâtında ise Fâtiha 
 
ile Tebâreke (el-Mufassal) okursun. Tahiyyatı bitirdiğin zaman, Allah’a hamd et, O’nu güzelce öv! Bana ve diğer peygamberlere salâvat getir! Erkek-kadın tüm mü’minler için Allah’tan mağfiret dile! Seni imanla geçen kardeşlerin için de mağfiret dile! Sonra bütün okuduklarının sonunda şu duayı oku: 
 
   Allah’ım! Bana günahları, beni hayatta bıraktığın sürece ebediyyen terk ettirecek şekilde merhamet eyle! Faydası olmayan şeylere yöneldiğim için bana acı! Zâtını benden razı kılacak şeylere yönelmemi bana sağla! Allah’ım! Ey göklerin ve yerin yaratıcısı olan celâl ve ikrâm sâhibi! Ey kendisine dil uzatılamayan izzet sahibi! Ey Allah, ey Rahman! Celalin ve Cemalinin nuru hakkı için Senden Kitabını bana öğrettiğin gibi hafızamda tutmamı ve razı olduğu şekilde okumamı nasib etmeni istiyorum. Ey Allah, ey Rahman! Senden Kitâbınla gözlerimi aydınlatmanı, onunla dilimi açmanı, onunla kalbimi yarmanı, göğsümü ferahlatrnanı, bedenimi yıkamanı diliyorum. Zira hakkı bulmakta ancak Sen yardımcı olursun, onu bana ancak Sen verirsin. Güç, kuvvet ve hareket ancak Allah iledir. 
 
   Ey Hasan’ın babası! Bunu üç yahut beş, yahut yedi cuma yaparsan Allah’ın izniyle kabul olunur. Beni hak ile gönderene yemin ederim ki, bu duayı yapan hiçbir mü’min kabulden mahrum kalmamıştır.” İbn Abbâs dedi ki: 
 
   “Beş veya yedi gün sonra Ali aynı meclise gelip şöyle dedi: “Ey Allah Resülü! Dört âyet ezberlediğim zaman çok geçmeden unuturdum, şimdi kırk veya benzeri miktarda âyet ezberliyorum da unutmuyorum, sanki Allah’ın Kitâbı gözümün önündeymiş gibi oluyor. Senden hadis dinliyordum, tekrar ediyordum, çok geçmeden unutuyordum, şimdi ise Senden birçok hadis dinliyor ve ezberliyorum tek harfini bile kaçırmıyorum, hafızamdan gitmiyor.’ 
 
   Bunun üzerine Peygamber (s.a.a.), “Kâbe’nin Rabbi hakkı için 
 
   Ebü’l-Hasan tam mü’mindir’ buyurdu.”1216" 
__________________________
▪1216 Tirmizî 3570; Ah. b.el-Hasan an Sül. b. Abdirrahman ed-Dimaşkî ani’l-Velîd b. Müslim, an ibn Cüreyc an Atâ b. e. Rebâh ve İkrime an İbn Abbâs senedi ile tahrîc etti. 
 
 
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder